Ga mee op reis met Marion door Portugal!

• Portugal
  • Stedentrip

Op uitnodiging van De Jong Intra Vakanties is Marion (Haren) van 18 tot 22 maart 2024 mee geweest op studiereis naar Portugal. Lees meer over haar beleving van deze bestemming:

18 maart vroeg in de ochtend moesten wij ons allemaal melden op Schiphol. Om 07:35 uur vertrokken wij met Transavia richting Lissabon. Na een korte vlucht van 3 uur aangekomen in het mooie Portugal. Onze gids stond ons al op te wachten. Na een mooie route door Lissabon zijn we langs de kust naar Estoril gereden waar we verbleven in Vila Galé Estoril. In de middag hebben we langs de kust een prachtige wandeling gemaakt naar het vissersplaatsje Cascais. In Cascais hebben we een stadswandeling gemaakt en genoten van een lunch.

De volgende dag zijn we vertrokken naar Sintra, hier hebben we de prachtige stad gekeken en genoten van de terrasjes. Daarnaast hebben we een rondleiding gehad voor het Nationaal Paleis
van Sintra. In Sintra vind je een tal van leuke winkeltjes en restaurantjes. Op de terugweg naar Estoril zijn we via een mooie route naar Vila Galé Sintra gereden voor de lunch. Na de lunch nog een bezoek gebracht aan Cabo da Roca, Cabo da Roca is het meest westelijke punt van het
Europese vasteland. Hier heb je een prachtig uitzicht en kan je genieten van de mooie natuur.

Hier wil ik ook naar toe! Pijltje

Maak een afspraak

Op woensdag stond Lissabon op de planning, al vroeg in de ochtend zijn we met de bus vertrokken naar deze mooie stad. Na een tussenstop bij de Toren van Belém hebben we genoten van de heerlijk Pastéis de Belém ( een echt Portugees specialiteit). Vervolgens zijn we met de gids naar Lissabon geweest, na een mooie stadswandeling hebben de nog wat vrije tijd gehad om zelf de stad te kunnen verkennen. Na een mooie lange dag Lissabon zijn we doorgereden naar Sesimbra om hier te overnachten. Hier hebben we overnacht in Hotel Do Mar, het hotel ligt direct aan de boulevard en aan het strand. Iedere hotelkamer heeft uitzicht op zee.

De donderdag zijn we na het ontbijt vertrokken naar de stad Évora, Évora is de hoofdstad van de regio Alentejo. Hier hebben wij een wandeling door de stad gemaakt en alle historische monumenten bekeken, zeker een aanrader. Na het bezoek naar Évora hebben we genoten van een heerlijke wijnproeverij. Na de proeverij hebben we een bezoek gebracht aan de stad Béja.

Ook in Béja hebben we onder leiding van de gids een wandeling gemaakt.
Onze laatste nacht hebben we overnacht in Vila Galé Alentejo Vineyard, dit hotel is echt een plaatje. Het hotel ligt te middag van wijn- en olijfgaarden. Zeker voor gezinnen met kinderen een aanrader. Na het ontbijt op vrijdag hebben we nog een bezoek gebracht aan Serpa. Na het
bezoek aan Serpa zijn we vertrokken richting Faro. In de avond zijn we vanuit Faro terug gevlogen naar Amsterdam.